Handelsbetingelser

1. Generelt
Disse handelsbetingelser udgør det fulde og bindende aftalegrundlag mellem Omega El og Sikring (“virksomheden”) og kunden vedrørende levering af el-installations- og teknikydelser (“ydelserne”). Enhver ændring eller afvigelse herfra kræver skriftlig accept fra virksomheden.

2. Tilbud og Overslag
Når et tilbud eller overslag er accepteret af kunden, forbeholder virksomheden sig retten til at udstede en aconto faktura på halvdelen af det aftalte beløb inden arbejdet påbegyndes. Accept af tilbud eller overslag anses for bindende og kan kun annulleres i henhold til betingelserne i afsnit 4.

3. Prisfastsættelse
For ydelser baseret på et overslag vil der ikke være nogen faste begrænsninger for prisændringer. Dog vil virksomheden bestræbe sig på at sikre, at det oprindelige overslag altid afspejler de aktuelle omkostninger bedst muligt. Eventuelle ændringer i pris vil blive kommunikeret tydeligt til kunden på forhånd.

4. Annullering og Ændring af Aftaler
Annullering eller ændring af en accepteret aftale skal ske skriftligt og kan kun accepteres af virksomheden efter eget skøn. I tilfælde af annullering eller ændring forbeholder virksomheden sig retten til at opkræve kompensation for eventuelle omkostninger og tab, herunder men ikke begrænset til materialer, ressourcer og tidsforbrug, der allerede er påløbet.

5. Fortrydelse
I tilfælde af fortrydelse efter accept af tilbud eller overslag forbeholder virksomheden sig retten til at opkræve et beløb svarende til 10% af den aftalte sum som kompensation for de administrative og planlægningsmæssige omkostninger. Kunden accepterer at dække alle rimelige omkostninger, der er påløbet som følge af fortrydelsen.

6. Betalingsvilkår
Betalingsvilkårene for ydelser leveret af virksomheden vil fremgå af den udstedte faktura og skal overholdes af kunden. Manglende betaling vil medføre forsinkelsesrenter og eventuelle inkassoomkostninger i henhold til gældende lovgivning.

7. Ejendomsret
Ejendomsretten til materialer og udstyr anvendt i forbindelse med ydelserne forbliver hos virksomheden, indtil fuld betaling er modtaget fra kunden.

8. Ansvarsfraskrivelse
Virksomheden påtager sig intet ansvar for skader eller tab, der opstår som følge af kundens manglende overholdelse af de givne instruktioner eller utilstrækkelig vedligeholdelse af de leverede ydelser.

9. Tvister
Enhver tvist eller uoverensstemmelse mellem parterne skal forsøges løst gennem godtroende forhandlinger. Hvis dette ikke er muligt, skal tvisten afgøres ved de kompetente domstole i overensstemmelse med dansk ret.

10. Ændringer i betingelserne
Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser med øjeblikkelig virkning og uden forudgående varsel. Ændringer vil træde i kraft fra det tidspunkt, de offentliggøres på virksomhedens hjemmeside eller på anden passende vis.

Ved at acceptere et tilbud eller overslag fra virksomheden bekræfter kunden at have læst, forstået og accepteret disse handelsbetingelser. Kunden accepterer ligeledes at være bundet af eventuelle ændringer i betingelserne.